Een melding maken op Android

Gepubliceerd op:
Aangepast op:

Deze handleiding begint vanaf het 'Meldpunt'-tabblad. Klik rechtsbovenaan dit scherm op de 'Nieuwe melding'-knop.

Het maken van een melding bestaat uit 6 stappen.

Stap 1: App of website kiezen

Kies of je een ontoegankelijke app of website gaat melden. Op basis van deze keuze krijg je andere vragen.

Stap 2: Link invullen

Je wordt gevraagd om een link naar de app of website in te vullen. Voor websites is dit verplicht, bij apps kun je deze stap overslaan.

Stap 3: Naam invullen

De naam van de app of website wordt automatisch ingevuld op basis van de link. Als je wilt kun je deze naam aanpassen.

Stap 4: Probleem beschrijven

Je wordt gevraagd om het probleem zo uitgebreid mogelijk te schrijven. Gebruik minimaal 20 karakters om het probleem te beschrijven.

Stap 5: Melding controleren

Je krijgt een overzicht te zien van de gegevens die je hebt ingevuld. Ben je akkoord? Verstuur dan de melding!

Stap 6: Bijlagen toevoegen

Na het maken van een melding word je gevraagd om bijlagen toe te voegen. Voeg een bijlage toe, het liefst een schermopname. Hoe meer bijlagen je toevoegt, hoe groter de kans dat wij het probleem kunnen oplossen.